5 dolog, amit kerülnöd kell a Facebook hirdetések futtatásakor

fb ads

A Facebook hirdetések futtatásakor fontos tudni, hogy mit kell és mit nem szabad tenned. 

Ebben a cikkben az újdonsült és a haladó hirdetők által elkövetett leggyakoribb hibákat ismertetjük, és miért érdemes ezeket elkerülni. Feltétlenül olvasd végig a cikk tippjeit, hogy ezeket a hibákat TE ne kövesd el.

1. Ne szerkeszd a működő hirdetéssorozatot :

Az egyik első dolog, amit megtanultam, SOHA nem nyúlok hozzá a működő hirdetéssorozathoz, különösen, ha eredményes.

Ami történik, hogy ha hozzányúlsz , vagy szerkesztetsz valami apró dolgot, például költségvetést vagy célzást, akkor a hirdetési sorozat visszatér a „tanulási szakaszba”. Tehát mintha visszaállna, és a semmiből kezdene el újra működni. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem kapsz ugyan olyan jó vagy jobb eredményeket, mint a szerkesztés előtt. A legtöbb esetben a hirdetés szerkesztése utáni teljesítménye rosszabb volt.

Ennek alapja a Facebook hirdetések futtatása során szerzett több éves tapasztalat, miután több 10 millió Forintot költöttünk el a hirdetésekre. Valamint több emberrel beszélgetve is erre a megállapításra jutottunk. Még a Facebook ügyfélszolgálata is jóváhagyta számunkra, hogy jobb másolni, mint átszerkeszteni egy működő hirdetést.

Ehelyett, ha valamit méretezni vagy megváltoztatni szeretnél, mindig jobb, ha egyszerűen lemásolod a hirdetéssorozatot és változtatsz, rajta amit csak akarsz. A napi költségkerettől a célzásig, ez a legbiztonságosabb út, amely nem rontja a jó hirdetéskészlet teljesítményét.

2. Ne használj automatikus elhelyezéseket a kampányaidban:

Ennek a lehetőségnek a kiválasztása nem „maximalizálja” költségvetést, és valószínűleg ugyanannyi ember számára mutatja meg a hirdetést, mintha csak a Facebook hírcsatornájában jelenítenéd meg. Ezt a lépést azzal magyarázzák , hogy azt mondják, a Facebook elosztja a TE hirdetéssorozatodnak költségvetését több elhelyezés között, és optimalizálja ahol a legjobb eredmény születik.

Ez egy egyszerű A / B tesztelés, amelyet a Facebook automatikusan végrehajt. Én viszont csak akkor javaslom , ha nagy költségvetéssel játszol vagy már a méretezési szakaszban vagy. Tehát ezzel , megadod a Facebook-nak lehetőséget arra, hogy hirdetéseid több elhelyezésre kerüljenek, és még jobban méretezheted a hirdetéseid.

A legjobb eredmény a hirdetéseknek a Facebook és az Instagram hírcsatornákba történő elhelyezés. Amikor elindítasz egy hirdetéseit, nem akarsz költeni egyetlen forintot sem a tesztelésére, hogy a hirdetésed eredményt hoz-e az üzenetküldőből vagy a cikkben szereplő elhelyezésekből.

Pontosan ez az, ami mi inkább már csak akkor kezdünk el használni amikor bizonyítottan tudjuk értékesíteni a termékünket a Facebookon és méretezni szeretnénk . De még akkor is, amikor eljutunk erre a szakaszra, inkább manuálisan csináljuk, és nem adunk szabad akaratot a Facebooknak.

3. Ne célozz világszerte:

A Facebook folyamatosan fejlődik, és tanulási képessége hihetetlen. Amikor a világméretű célzást választod, a Facebook mindent megtesz, hogy azt olyan embereknek mutassa meg, akik valószínűleg elvégzik a kívánt műveletet, amelyet szeretnél. pl:vásárlás 

Elindítottuk kampányunkat, és látni fogunk néhány visszajelzést. Eddig jó, igaz? De itt van a probléma …

Nem tudsz róla hogy hol van a kidobott pénz. Én azt szeretem, ha minden egyes cent, amelyet hirdetésre költök, célja legyen. Ezért nem akarom, hogy a Facebook olyan országokban költhesse el pénzem, amelyekről határozottan tudom, hogy nem eredményez értékesítést.

Nincs semmi esély arra, hogy valaki Kongóból, Ugandából vagy Jemenből vásárolnak majd a boltomban. Nem csak azért, mert ezek az országok szegények. Ennek oka az is, hogy sok országban az emberek nem férnek hozzá a hitelkártyákhoz vagy a PayPalhoz, tehát semmilyen módon nem tudják teljesíteni a megrendelésüket.

És még akkor is, ha véletlenszerűen hirdetésem megjelenik valami ugandai uralkodónak, és megveszi – Akkor hogyan fogom eljuttatni neki? Nem titok, hogy ezekben az országokban a postai szolgáltatások rosszak, tehát rendkívül alacsony az esélye, hogy a csomag biztonságosan megérkezik majd.

Tehát ahelyett, hogy  „Világszerte” célozod meg az embereket, készíts egy listát a jó országokból, és csak oda hirdess. 

4. Ne várj túl sokáig a remarketing hirdetések elindításával:

Ez az egyik legnagyobb hiba, amelyet az újonc és még a haladó webáruház tulajdonosok is elkövetnek.

A Facebook lehetővé teszi számunkra, a hirdetők számára, hogy egyedi közönségeket hozzunk létre. Ez egy igazán nagyszerű eszköz ami rengeteg lehetőséget hordoz magában. A legegyszerűbb egy olyan közönség, amely olyan emberekből származik, akik webhelyünk egy adott oldalát látogatták meg. Ez könnyen elkészíthető, és csak egy Facebook pixelre van szükségünk, hogy telepíthessük áruházunkba. Pixel nélkül persze nem is értem miért kezdenél el hirdeti egy webáruházat, de ez egy másik téma.

Minimálisan 50 emberre van szükség egy egyéni célközönség létrehozásához. Most biztos arra gondolsz, hogy akkor rengeteg ember azonnal elkezd ilyen közönségeket létrehozni amint arra lehetősége van.  Nos, sajnos nem ez a helyzet …

Valamilyen okból a legtöbb nem ezt teszi, és inkább arra vár, hogy amikor a közönség sokkal nagyobb lesz majd, akkor lesz ennek értelme. Mintha a hirdetések újracélzásának elindítása, 200 látogatóval másabb eredményeket hozna mint 50-el.

Mindig el kell indítania a remarketing hirdetéseket, amikor az egyéni közönség készen áll. Mivel az emberek, akik meglátogatták a webhelyed, még ha érdekli is őket amit árulsz nem fognak azonnal vásárolni.

Sajnos az emberek legnagyobb rész nem tud azonnal döntéseket hozni, neked kell rábírnod Őket arra, hogy vásároljanak.

5. Ne használj csak egy típusú hirdetést

Nem olyan régen, a Facebookon a fotóhirdetések voltak a legnépszerűbb hirdetések. Szinte minden látott hirdetés valamilyen fotóhirdetés volt, és a videohirdetések nem voltak olyan népszerűek, mint manapság. 

De azóta a Facebook elkezdte reklámozni a hirdetők számára a videohirdetések használatát, és ma ez a legnépszerűbb hirdetéstípus a webáruházaknak. A Facebook és az Instagram hírcsatornáktól kezdve a történetekig és a cikkben szereplő hirdetésekig a videók mindenütt megtalálhatók.

A videohirdetések kiválóan alkalmasak egy bonyolult vagy akár egyszerű termék reklámozására. Remekül működnek, kiváló eredményeket hoznak, és ez az egyik legjobb módja annak, hogy a termék összes funkcióját rövid időn belül bemutathassuk. De az új trend mellett az emberek hajlamosak gyorsan elfelejteni az előzőt.

Más típusú hirdetések továbbra is léteznek! Nem mentek sehova, és ha nem próbálod ki a régebbi típust lehet pénzt hagysz az asztalon. Időnként, és ez személyes tapasztalataim alapján, a képes hirdetések mégis jobban teljesítenek.

Tesztelésünk alapján legalább 2 típusú hirdetést készítünk, és a legtöbb esetben videó- és fotóhirdetéseket együtt kezdjük futtatni. Általában úgy teszteljük, hogy ugyan annak a célközönségnek futtatjuk külön a képes, és a videó hirdetést. Igaz így költségesebb a tesztelés, de biztosabb eredményeket kapunk.

Ha kevés a költségkereted, akkor kipróbálhatod egy hirdetésen belül a 2-őt. Ily módon a Facebook optimalizálja a jobb hirdetést, és amikor már látszik melyik hoz jobb eredményt a másikat le lehet kapcsolni.

Összefoglalva:

A hatékonyság és a tapasztalat a kulcs a sikeres Facebook hirdetések futtatásához, amelyek minimális költségekkel hozzák a kívánt eredményeket. Ebben a cikkben az új és még a haladó hirdetők által elkövetett leggyakoribb hibákat ismertettük. Ha TE szeretnéd, hogy a Facebook hirdetéseidet mi kezeljük, vagy adjunk benne tanácsot akkor keress minket az elérhetőségeinken.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Stób Attila

Stób Attila

2011 óta foglalkozom e-kereskedelemmel imádok ilyen üzleteket építeni és marketingezni. Nem csak osztjuk az észt hanem amit írunk csináljuk is.

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu
×
×

Cart