Hogyan Lehet Webáruház Vállalkozást Indítani A Semmiből?

webáruház indítás statisztika

Az webáruházat indítani 2020-ban egy nagyon jó választás. Az ideiglenesen bezárt fizikai boltok között van olyan akik végleg bezártak, és áttértek az e-kereskedelembe.

Az online vásárlás korábban kényelmet és luxust jelentett – és nem szükségszerűséget. De most az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások, amelyekkel dolgozom, nem tudnak elegendő terméket kiküldeni annyi rendelésük van. A webáruházak forgalma minden évben növekszik, de ha megnézed a fenti grafikont ennek még koránt sincsen itt a vége.

2011 óta foglalkozom kiskereskedelemmel, fizikai üzletünk is volt sokáig, de az már a 2012-2013-as években sem tudott olyan jól teljesíteni mint a webáruházunk.

Az webáruházak iránti érdeklődés jelenleg példa nélküli. Sok ember szeretné tudni, hogyan lehet beszállni ebbe az üzletbe. Ha a cél az, hogy gyors pénzt szerezz – akkor azt javaslom NE szállj be ebbe az iparágba. Ha viszont viszont hosszabb távban gondolkodsz, és hajlandó vagy tanulni és változtatni a trendeknek megfelelően, akkor egy nagyon szép vállalkozást tudsz felépíteni az e-kereskedelemben.

Webáruház Indítása (Lépésről Lépésre)


Az online kiskereskedelem virágzó üzlet. De látom azt is, hogy túl sok e-kereskedelmi vállalkozás küzd az életben maradásért. Évekbe telt, hogy megtanuljak mindent, ami ezen az oldalon található. A mi segítségünkkel TE akár éveket spórolhatsz meg, ha igazán komolyan szeretnél ebből az üzletből részesülni.

A legtöbb webáruház amit felépítettem egy pár évig üzemeltettem , és utána sikeresen értékesítettem. Hogy miért? Mert utána a megszerzett tőkével még nagyobbat építhettem.

Egy webáruház indítás ma már nemcsak a márkanév kiválasztása, és a termékek kilistázásáról szól mint a 2000-es évek elején. Még a legjobb üzleti ötletek is kudarcot vallhatnak, ha nem tudnak nyereségesen ügyfeleknek értékesíteni. Éppen ezért ha szeretnéd ezeket a buktatókat elkerülni szívesen beszélek veled 30 percben ingyen egy konzultáción. Nos Itt vannak a legfontosabb lépések amiket MEG KELL TENNED az indulás előtt.

1. Lépés: Kutas fel minél több webáruházat, és nézd meg az üzleti modelljüket.

A kutatás megkezdése az első kritikus lépés. Ne azzal kezd, hogy megnézed milyen webáruházat kéne építened. Egy webáruház elindítás olyan mint bármilyen más befektetés kutatással kezdődik.

Nincs egyetlen olyan üzleti struktúra sem, amely mindenki számára működik. 

Mielőtt eldöntenéd, hogy mit szeretnél eladni az interneten , meg kell értened a különböző üzleti modelleket.

 Kutas fel minél több webáruházat, és nézd meg az üzleti modelljüket.

Ez nem rakétatudomány, de befolyásolja az üzleti struktúrát.

Itt kell eldöntened, hogy hogyan is fog működni alapjában véve az üzleted.

Ha kis befektetéssel akarsz elindulni, anélkül hogy meg kellene vásárolnod több 100 vagy több 1000 terméket, akkor egy nagyon jó választás lehet a Dropshiping üzleti modell.

Ha inkább, saját raktárról szeretnél értékesíteni, akkor megkereshetsz nagykereskedőket, ahonnan beszerezhetsz kisebb nagyobb mennyiségbe árut, és azokat árulhatod raktárról. De akár azt is csinálhatod, hogy a nagykereskedő kínálatát árulod, és ha valaki nálad azt megveszi, akkor te is elmész a nagykerbe elhozod az árut, és kiszállítod a megrendelőnek. Így működik a legtöbb számítástechnikai bolt is Magyarországon.

Vagy találtál egy remek terméket, de szeretnél neki egy saját márkát? Akkor egy gyártót kell megkeresned aki neked a saját logódat ráteszi a termékre. Ez esetbe keress így “white label”

És akkor itt vannak pl az előfizetéses rendszerek. IGEN ezt is meg lehet oldani webáruházként pl vitaminokkal. Ha egy előfizetéses rendszert kínálsz a webáruházadban ahol minden hónapban kiszállítod az adott terméket, (hiszen a vevőnek amúgy is minden hónapban szüksége van rá), akkor ez is egy másik üzleti modell.

Látod mennyire nem mindegy, hogy milyen üzleti modellben indulsz. Ez a lépés alapjaiban meghatározza, hogyan is fog működni az üzleted.

Ez határozza majd meg a marketing üzenetedet, a hirdetési, és tartalomstratégiádat is egyben, hiszen mindegyik modellt másképpen kell működtetni. Szánj időt rá, hogy mindegyik üzleti típusból kiválasztasz párat, és megnézed, hogyan is működnek.

2. Lépés: Itt kezd el felkutatni mi lenne a TE réspiacod

Fáj nekem, amikor az emberek e-mailt küldnek nekem a webáruházukról, ahol több száz termékkel, több tucat kategóriával van tele, és nem értik miért nem megy nekik az üzlet.

Ha nincs hatalmas költségvetésed, akkor ne akarj csinálni egy extrémdigitál, emag, vagy alza webáruházat, mert úgysem fog menni.

 TE réspiacod


A réspiac kiválasztása a legfontosabb lépés a webáruház megnyitásában. A legjobb, ha már működő webáruházakat nézel meg leginkább külföldön különböző piaci résekben.

Győződj meg arról, hogy a terület versenyképes – a verseny hiánya általában azt jelzi, hogy nincs piac sem. Tehát NE ijedj meg, ha már több szereplő is van egy termékkel a piacon. Ez a legtöbb esetben jót jelent.

Viszont Ne válassz egy túl zsúfolt rést, és ne próbálkozz olyan területen sem, ahol már nagy márkák vannak, mert könnyen lehet, hogy 1 nagy márka a szűk piaci résben a teljes piac 50 %-nál is nagyobb területet tud lefedni.

Válassz egy termékkategóriát, amely legalább 1000 kulcsszóval rendelkezik, és összpontosíts egy olyan résre, amely jól működik a közösségi médiában. Mondok egy példát: Pl a telefonok a rés > azon belül Iphone telefonok, azon belül iphone telefontok és ütésálló iphone telefontok. Itt kellően nagy a piac legalább 1000 féle kulcsszóval le lehet őket írni És van is még lehetőség betörni erre a piacra egy különleges termékkel.

3. Lépés: Validáld A Célpiacot És A Termékötleteket

Most, hogy azonosítottad a rést és az üzleti modellt, valószínűleg elkezdheted árulni a terméket.

NE. Mielőtt ezt megtennéd, fel kell állítanod azokat a személyeket akiknek árulni kívánod a terméked. És meg kell tudnod mondani a következőket.

Termékötleteket

Ki vagy te? Mit csinál a Te boltod? Kik az ideális vásárlóid? Fel kell állítani egy következetes márka imázsát.

Miután azonosítani tudod, hogy mi a fő kommunikációd és ki az ideális vevőd. Azt javaslom, hogy kezd el 1 termékkel az értékesítést.

Az előző telefontok példánál maradva, lehetsz te egy olyan telefontok márka aki ütésálló, és praktikus telefontokokat árul iPone készülékekhez. Például olyat amelyben a telefontok védelme mellett el tudja helyezni a bankkártyáját vagy a készpénzét is a tokban. Ehhez választasz 1 terméket ami ezeknek a kritériumoknak megfelel, és egy célpiacot akiknek szüksége lehet ilyen eszközre.

Mielőtt a termékbe fektetnél, értékelj körültekintően. Még akkor is, ha a dropshiping modellt választod, gondosan tesztelnie kell a terméket és kitalálni az üzeneteket hozzá.

4. Lépés: Regisztráld webáruházad Cégét És Márkanévét

Ha sikeres vállalkozást szeretnél indítani, akkor szükséged van egy olyan márka névre amivel tudnak azonosítani az emberek.  Egy jó névvel könnyebben tudnak téged megtalálni és ajánlani az emberek. Telefontok példánál lehetne pl Icase.hu , vagy Safecase.hu . A legjobb ha egy fülbemászó nevet választasz.

webáruház indítás vevőszerzés cégnév máskanév

Regisztrálj egy vállalkozást

Én a kezdetben egy Katás egyéni vállalkozással kezdeném el az üzletet, mert ott a legalacsonyabb az adóteher. De ha nagy értékű terméket akarsz árulni akkor KFT.

Jelentkezz Üzleti Engedélyekre

Online áruház üzemeltetése nem zárja ki, hogy bizonyos üzleti engedélyekre van szükség. Vedd fel a kapcsolatot egy jogásszal, hogy milyen szükséges lépéseket kell megtenned a webáruház indulásához. Pl: Ászt, adatvédelem, különböző regisztrációk stb….

Keresd Meg A Megfelelő Szállítókat

Nagyon fontos, lépés hogy megtervezed, kivel is szeretnél szállítani. Ma már rengeteg szállító cég elérhető a piacon nem csak a posta. Lehet csomagpontos, szállítás futárszolgálatos kézbesítés vagy akár olyan logisztikai cég között is választani, aki helyetted küldi aki a csomagokat.

Logó Létrehozása

Ne aggódj rajta túl sokat, de ügyelj arra, hogy egy másik cég ne használja-e ezt a logót vagy megnevezést. Én a CANVA.COM oldalon szoktam a logókat elkészíteni..

5. Lépés: Csináld meg a webshopod üzleti tervét.

Mostanra már megvan a nagyszerű ötlet a vállalkozásod indulásához.  Megvan a célpiac, a termék és a márkanév.

Itt az ideje, hogy visszalépjünk, és papírra tegyük üzleti tervet. Meghatározzuk az indítás költségvetést, és a havi költségeket. 

Az üzleti vállalkozások legfontosabb szempontja a pénzügy.  Tehát neked pontosan ki kell tudni számolni, hogy mennyibe kerül az indulás, mennyit fogsz az elején marketingre ügyfél-szolgálatra, árura és a céggel kapcsolatos kiadásokkal költeni.

Azt látom, hogy a legtöbb vállalkozás erre nem fordít elég energiát. TE ne tedd ezt. Legalább az alapokat írd össze, hogy később ne érjenek váratlan meglepetések.

6. Lépés: Készítsd El Online Áruházad

Miután törvényesen regisztráltál egy vállalkozást, van már egy domain neved, és megvan az induláshoz szükséges üzleti terved. Kiválaszthatod a szoftvert amellyel működteted a webáruházadat.

webáruház indítás szoftverek

FIGYELEM !!! NE csináltass egyedi webáruházat, mert sok idő és baromi költséges.

Szó szerint több száz e-kereskedelmi szoftver létezik . A megfelelő webáruház szoftver kiválasztása nem könnyű. Gondosan ki kell értékelni például a betöltési sebességet, a szolgáltatásokat, a különféle fizetési lehetőségeket, valamint az üzleti struktúrával való kompatibilitást, a SEO-barát funkciókat és még sok minden mást. Ha már megvan az Ötleted keress meg nyugodtan 30 perces ingyenes konzultációban a megfelelő platform miatt, mert hihetetlen sok buktató van ezen a területen.

Én kezdőként Magyarországon amúgy ezt a 3 rendszert ajánlom:

  • Woocommerce
  • Shopify
  • Unas

A webáruház indítása sokkal több, mint a termékek és a tartalom hozzáadása. Be kell állítania az e-mail marketinget és automatizálását stb… Ezért fontos, hogy jó platformot válassz.

Én több millió forintot buktam már az idők során az egyedi fejlesztések, és rosszul megválasztott szoftverek miatt. TE ne kövesd el ezt a hibát, ha kezdő vagy mindenképpen beszélj egy tapasztalt szakemberrel, és semmiképpen NE kezdj egyedi fejlesztésbe.

7. Lépés: Vevők Vonzása webáruházadhoz

Sokan rögtön ezzel szeretnék az internetes kereskedelmet kezdeni. És ezen gondolkodnak a legtöbbet pedig a fenti lépések talán sokkal fontosabbak.

webáruház indítás vevőszerzés

A legjobb webáruházak rengeteget fektetnek be az online marketingbe. Ha nincs pénzed marketingre nagyon lassul lesz beindítani a webáruházadat. Ha egy terméket nem tudsz sikeresen értékesíteni hirdetéseken keresztül, akkor azzal az üzlettel nem biztos, hogy érdemes foglalkoznod.

Szponzorált tartalmak, közösségi média, kattintásonként fizető hirdetések vagy stratégiák kombinációját kell majd alkalmaznod. Ráadásul tudnod kell azt is, hogy ezek közül melyik amelyik a legjobb eredményeket hozza.

A TE feladatod a termékek eladása, nem pedig a forgalom növelése. Éppen ezért csak ott szabad hirdetni ahol neked a legjobban megéri. Mi csak a Facebook és Google hirdetésekkel szoktunk az elején kezdeni.

Bármit is csinálsz nagyon fontos, hogy az első perctől kezdve építs saját email listát. Kérhetsz e-mail címet egy kuponért, vagy egy ingyenes szállításért cserébe. A lényeg, hogy gyűjtsd ezeket a címeket,, mert nagyon nagy érték lesz később az áruházadnak.

A kuponok és a tartalom e-mailben történő eljuttatása a fogyasztókhoz segít megőrizni márkád, és növeli az értékesítést. Tartsd érdeklődőkkel e-mailen keresztül a kapcsolatot gyakran. Kérd meg őket, hogy osszák meg a véleményüket rólad, vagy a termékedről . 

Nézd meg webhelyeden, hogy hogyan és hol folyik a forgalom. A termékoldalakon mennek el a látogatók?Vagy inkább a kategóriákat böngészve? Ha forgalmat irányítasz a boltba, de semmi nem értékesítesz, akkor meg kell vizsgálnod az egyes elakadási pontokat. Vannak olyan eszközök, amelyek segítségével nyomon követheted és optimalizálhatod az értékesítési folyamat minden lépését. Használd ki őket.

Vizsgáld meg hogy vannak-e a piacodon olyan partnerek vagy influenszerek akik jutalékért cserébe hirdetik az oldalad. Ez nagyszerű lehetőség a bevételszerzésre.

Természetesen a listát lehetne folytatni még de az induláshoz ez is elegendő.

Készen állsz akkor hogy elindulj?

Megválaszolta ez a bejegyzés az webáruház elindításával kapcsolatos kérdéseidet? Ha igen, kérlek, oszd meg másokkal is. Éveket töltöttem azzal, hogy segítsek a vállalkozóknak, mint te. A webáruház elindulásnak nem kell költségesnek lennie, ha betartod ezeket a lépéseket.

Nagyon remélem, hogy segítem neked az induláshoz. Ha további kérésed lenne keress nyugodtan az elérhetőségeimen.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Stób Attila

Stób Attila

2011 óta foglalkozom e-kereskedelemmel imádok ilyen üzleteket építeni és marketingezni. Nem csak osztjuk az észt hanem amit írunk csináljuk is.

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu
×
×

Cart